Ρε γαμώτο, τι κάνω λάθος και παίρνω το 100 και βγαίνει ο Σπανούλης;
Να γράφουν με λεπτομέρειες, ο Άρης γεννήθηκε το 1983 και είναι 25 χρόνια μικρότερος από τον πατέρα του, άρα είναι 2011-1983=28 ετών
Ο Άρης είναι 25 χρόνια μικρότερος από τον πατέρα του οπότε ο πατέρας του γεννήκε το 1983-25=1958
Αυτό είναι μικρό...Ένα άλλο που λέει για φούρνος που έφτιαξε τόσα κιλά χωριάτικο, τόσα πολύσπορο, τόσα πολυτελείας, και πούλησε τόσα από το κάθε είδος, κλπ κλπ κλπ θέλει δύο παραγράφους να κάτσεις να γράφεις με λεπτομέρεια τις απαντήσεις...
Δεν είναι άχρηστο εντελώς; Απλά παραθέτεις την απάντηση, χρειάζεται να επαναλαμβάνεις την εκφώνηση λες και απευθύνεσαι σε καθυστερημένους;
Και άλλα πολλά. Στο δημοτικό έγραφε τα λόγια της διαίρεσης...Πως λέγαμε εμείς προφορικά, ένα ψηφίο έχει ο διαιρέτης, ένα τονίζουμε κλπ...
Ε είχε καμιά εικοσαριά διαιρέσεις να γράψει τη σκέψη που ακολουθεί....Πόσο ηλίθιο μπορεί να είναι να γράφεις, το 3 στο 9 χωράει τρεις φορές...
Cogito ergo sum
A member of the 6G club
Στα προβλήματα έχει κάποιο νόημα αλλά και πάλι μπορείς να το κάνεις με λιγότερα λόγια..Με τη διαίρεση είχα πάθει πλάκα.
Τον ρωτούσα αν είναι σίγουρος ότι τους ζήτησε αυτό ακριβώς....Εγώ θυμάμαι ότι βάζαμε από κάτω τη λέξη απάντηση και κάναμε τις πράξεις χωρίς πολλά λόγια...
Εντελώς μαλακία μου φαίνεται. Είναι σα να έχεις έναν υπερσύγχρονο υπολογιστή με Windows 7 ή MacOS και αντί να τα χρησιμοποιείς να γράφεις τις εντολές σου σε DOS.
«Λέγεις πασά μου να σε προσκυνήσω. Κι εγώ ρώτησα τον πούτζον μου και μου είπε να μη σε προσκυνήσω»...
Γεώργιος Καραϊσκάκης προς τον Μαχμούτ πασά, 1823
differance (22-09-11)
Αυτά είναι για σας τους "πειραγμένους"![]()
«Λέγεις πασά μου να σε προσκυνήσω. Κι εγώ ρώτησα τον πούτζον μου και μου είπε να μη σε προσκυνήσω»...
Γεώργιος Καραϊσκάκης προς τον Μαχμούτ πασά, 1823
μιας που αρχισατε τα μαθηματικα θελω να με βοηθησει καποιος με το παρακατω προβλημα:
Εχουμε ενα βαρελι γεματο με νερο. Καθε μερα αφαιρω δυο κουβαδες και προσθετω δυο κουβαδες κρασι. Σε 4 μερες το κρασι που ειναι στο βαρελι ειναι ισο με το νερο. Ποση ειναι η χωρητικοτητα του βαρελιου?
αρχικα μου φανηκε πανευκολο, λεω: αφου σε τεσσερις μερες ειναι ισα και καθε μερα βαζω 2 κουβαδες κρασι, αρα εβαλα 8 κουβαδες κρασι. και αφου ειναι ισο με το χερο, η χωρητικοτητα ειναι 16. αλλα μετα σκεφτηκα τη γκαφα που ειχα κανει, αφου απο τη δευτερη μερα και μετα αφαιροντας 2 κουβαδες απο το βαρελι αφαιρουσαμε οχι μονο νερο αλλα και κρασι.
εν πας περιπτωση προσπαθησα να το λυσω ξανα και εχω φτασει σε ενα σημειο οπου απλα χρειαζεται να λυσω μια τεταρτοβαθμια εξισωση. αν ασχολειται κανεις με μαθηματικα, ας μου πει αν ειναι αυτη η λυση. δεν θελω το τελικο αποτελεσμα, απλα να μου πει αν ειναι σωστο το οτι εφτασα στην τεταρτοβαθμια.
υ.γ. τωρα για την "αναλυση" της σκεψης μας για το πως φτασαμε στο αποτελεσμα, εγω νομιζω οτι βοηθαει τον μαθητη να οργανωσει καλυτερα το μυαλο του. με το ενστικτο και το ταλεντο, δεν θα φτασεις μακρια στα μαθηματικα, πρεπει να εχεις οργανωμενη σκεψη και λογικο συνειρμο για να λυσεις δυσκολοτερα προβληματα. ομως επειδη δεν εχω παιδαγωγικες γνωσεις δεν μπορω να πω αν αυτα που παραθεσατε παραπανω βοηθανε ή οχι τον μαθητη.
Αν είχα μια ευχή, θα ήταν να φτασω καποια στιγμη, να γινω τοσο Ολυμπιακός όσο ο Σάββας Θεοδωρίδης.
H ανάλυση της "λογικής" που ακολουθείται για να λυθει ενα πρόβλημα οχι μονο δε μου φαίνεται περιττή ή κακή αλλα ΑΝΑΓΚΑΙΑ. Αν φυσικα μιλάμε γι' αυτό. Ετσι και το παιδι καταλαβαίνει τι κάνει και δεν παπαγαλίζει. Για εναν καλο μαθητή θα ειναι απλα παιγνιδάκι.
Βλέπεις εκείνο το βουνό που μοιάζει με κεράσι;
«Λέγεις πασά μου να σε προσκυνήσω. Κι εγώ ρώτησα τον πούτζον μου και μου είπε να μη σε προσκυνήσω»...
Γεώργιος Καραϊσκάκης προς τον Μαχμούτ πασά, 1823
BrazHlias (23-09-11)
θα προσπαθησω να σου εξηγησω, αλλα δεν ειμαι σιγουρος για την "ορθοτητα" της λυσης.
λοιπον: αρχικα ας που με οτι η χωρητικοτητα του βαρελιου ειναι Χ, η ποσοτητα νερου Ν και η ποσοτητα του κρασιου Κ.
αρχικα Κ=0 και Ν=Χ, (δλδ δεν υπαρχει καθολου κρασι, αρα και η ποσοτητα νερου ειναι ιση με τη χωρητικοτητα του βαρελιου)
την πρωτη μερα εχουμε: Κ=2 και Ν=Χ-2, ενω το κρασι βρισκεται μεσα στο βαρελι σε ποσοστο: Κ=2/Χ και το νερο Ν=(Χ-2)/Χ=1-2/Χ
τη δευτερη μερα, αφαιρεθηκαν 2 κουβαδες απο το βαρελι. επειδη το μιγμα ειναι πλεον αναμεμιγμενο, αφαιρεθηκε κρασι σε ποσοστο 2/χ και νερο 1-2/χ.
Αρα (ονομαζω Κ2 το κρασι τη δευτερη μερα και το νερο Ν2):
Κ2=Κ-2*2/χ+2, (δλδ απο την αρχικη ποσοτητα αφαιρουμε τα 2/χ των 2 κουβαδων και προσθετουμε τους 2 κουβαδες κρασι)
=> Κ2= 2-2*2/Χ+2 =>Κ2=4-4/Χ [το κρασι βρισκεται μεσα στο βαρελι σε ποσοστο: Κ2=(4-4/Χ)/Χ]
(μπορουμε να βρουμε και το Ν2, το νερο την 2η μερα. σε οποιαδοιποτε στιγμη η χωρητικοτητα του βαρελιου ειναι ιση με το αθροισμα νερου+κρασιου σωστα?) Αρα:Χ=Ν2+Κ2 => Ν2=Χ-Κ2 => Ν2=Χ-4+4/Χ
συνεχιζουμε την τριτη μερα. οπως παραπανω:
Κ3=Κ2-2*(4-4/Χ)/Χ+2 => Κ3=4-4/Χ-2*(4-4/Χ)/Χ+2=>....προσπερναω τις πραξεις....=>Κ3=6-4/Χ-(8Χ-8 )/Χ^2
για την τεταρτη μερα κανουμε το ιδιο και φτανουμε σε μια τριτοβαθμια (οχι τεταρτοβαθμια οπως ειπα πριν, θυμωμουν λαθος). βρισκουμε αντιστοιχα και το νερο την τεταρτη μερα και μετα εξισωνουμε: Ν4=Κ4 λυνοντας ως προς Χ, θα βρουμε ποση πρεπει να ειναι η χωρητικοτητα του βαρελιου ετσι ωστε την τεταρτη μερα να ειναι ισα το νερο με το κρασι.
υ.γ. πολυ πιθανον να εχω κανει καποιο λαθος στη σκεψη μου δεν ξερω αν μπορουμε να φτασουμε σε λυση με αυτον τον τροπο. επισης θα σε βοηθουσε να εγραφες τις εξισωσεις σε ενα χαρτι γιατι με τις παρενθεσεις και τα κλασματα ειναι δυσκολο να τις διαβασεις.![]()
Αν είχα μια ευχή, θα ήταν να φτασω καποια στιγμη, να γινω τοσο Ολυμπιακός όσο ο Σάββας Θεοδωρίδης.
12 για την ακρίβεια
[Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να δουν τα links. ]
μιας και μεταφέρθηκα στο σωστό τόπικ (απαιτώ επιβράβευση από την Ελευθερία για την πρωτοβουλία μου) να μοιραστώ μαζί σας τον πόνο που έχω στην πρωκτική περιοχή από το ξέσκισμα που μας έχουν κάνει στην εξεταστική αυτή.....σε κάποια μαθήματα είμαι σίγουρος 100% πως τα θέματα που μας έβαλαν, δεν τα έλυνε το μεγαλύτερο ποσοστό των φοιτητών των καλύτερων Πολυτεχνείων του κόσμου. θα έκανα και τσάλεντζ μάλιστα αν ήξερα κάποιον φοιτητή από αυτά. γενικώς η χειμερινή εξεταστική μεταφέρεται τον Σεπτέμβρη για εμένα, είτε γιατί σε κάποια κόπηκα, είτε γιατί θα κόψω κάποια μαθήματα, στα οποία πήρα 5 ή 6. με βλέπω να κρατάω από 2 έως 4 μαθήματα από αυτή τη διαολοεξεταστική...
“The fundamental cause of the trouble is that in the modern world the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”
― Bertrand Russell
Bookmarks